2012. június 23., szombat

Érettségis...

... poszt jön. :)

Megyek sorban.

 - Írásbelik -
Május 7. magyar. Nem volt vészes, volt egy feladat ami megtévesztő volt, de összességében nem kellett megizzadnom felette. Az esszék közül Arany János balladáit választottam.
Május 8. matek. Hááát, itt sokat gondolkoztam és ültem, meg is izzadtam gondolom, bár nem emlékszem teljesen.
Május 10. töri. Ettől féltem eléggé, de nem volt nagyon, kemény 2%-kal lett rosszabb a magyaromnál ^^. 3 esszét kellett írni, vagyis lehetett választani sok közül. Én Magyarország 3 részre szakadását, a Bethleni konszolidációt és aaaaa... igen, a Levantei kereskedelmet választottam, azt hiszem... :D
Május 11. angol. Pozitív csalódás, több hibátlan feladatom is lett, és a levelek sem voltak nehezek. A szivatás a hallás utáni feladatoknál volt. Nem a kiejtés és a minőség volt a rossz, hanem maga a feladattípus: megoldás az 'a' a 'b' vagy 'mindkettő'.... Ráadásul 3 ilyen volt az egész érettségiben. Nem szerettem, de ennek ellenére, az angol eredményem lett a legjobb.
Május 15. biológia emelt. Hááát, ez jó nehéz volt. Megfogadtam, hogy végigülöm a megadott 3 vagy 4 órát, de végül 1,5 óra alatt befejeztem. Mindenhova írtam, még oda is ahova nem tudtam mit kell. Az esszék közül az Rh összeférhetetlenséget írtam, amit pont előtte való nap néztem át még utoljára, valahogy megéreztem. Ennek ellenére pont felcseréltem az Rh- és Rh+ -t, de kaptam pontot azért, mert a levezetés jó volt.

  - Szóbelik -
Június 9. biológia emelt. Nem meglepő, hogy legelsőként kerültem sorra (vezetéknév, ugye). De örültem is neki, mert hamar túl lettem rajta. Az első tételem a Levegő volt (összetétel, fontosság, szennyezés, szennyezés hatása az élőlényekre). Egyszerűbb tételnek mondanám, de eléggé összetett, mert növények, állatok és az ember szempontjából is kellet tudni mindent. A második tétel egy szövegrészlet volt az enzimekről, a zsírbontásról a szervezetben. Hááát, itt sok mindent kivettem a szövegből, mert kellett, és még olyan szavakat is használtam, amiket korábban soha :D Persze kérdezett mindhárom bizottsági tag, de minden kérdésre tudtam válaszolni, tehát ez nem volt pontlevonás, csak elfelejtettem mondani, vagy nem voltam benne biztos. Kihúzták belőlem, ez a lényeg. :)
Június 21. angol, irodalom, nyelvtan, töri. Szinte meg se lepődtem, hogy a megnyitó után már ki se kellett mennem a teremből. :D

Angollal kezdtem, bár volt előttem két ember, külsősök. Jobban sikerült, mint gondoltam. Jót elbeszélgettem ofővel, még jobban, mint a felkészüléseken, és a felelet után mondta is, hogy jól sikerült. Yup. :) Beszéltem magamról, az otthoni környezetvédelemről, osztálykirándulásról, a suliról, és volt egy párbeszéd is, ahol megbeszéltünk egy koktélozást az Amadeusban. :D

Ezután jött az irodalom és a nyelvtan. Mondták, hogyha akarok a tételhúzás előtt kimehetek pihenni/inni/mosdóba satöbbi, de maradtam, had legyek csak túl rajta. Kihúztam a Realizmus a világirodalomban tételt. Stendhal - Vörös és fekete vagy Balzac - Goriot apó. Az utóbbit választottam, habár bevallom, nem olvastam, de erről azért többet tudtam beszélni. A "fent" és "lent" erkölcsének változását kellett bemutatni. Jól ment, nem is kérdeztek bele semmit. Mondta is VI (vizsgáztató), hogy legalább ilyen jó legyen a többi feleletem is. :))

Nyelvtanból a mellérendelő összetett mondatokat húztam. Elmondtam az alárendelőt is, aztán a mellérendelőt, mondták hogy oké, mehetek a gyakorlatra, elmondtam, az is jó volt, és kész. Jött a pihi/mosdó lehetőség, de inkább húztam a törit.

Töriből az első ipari forradalmat húztam. Talán az egyik legkönnyebb volt. Évszám tulajdonképpen nincs benne, amit kell tudni, ott volt az atlaszban, és a mellékelt forrásokban, képek alatt. Lényegében ezt is teljesen elmondtam, kifejteni nem is kellett, mondták, hogy "Oké, menjünk tovább". Itt VI megkérdezte, milyen kapitalizmus volt, és nem jutott eszembe, hogy 'szabadversenyes'. :/ Aztán pedig megkérdezte a francia szólást/mondást, az ipari forradalommal kapcsolatban. Haha, ez se jutott eszembe, pedig tudtam. Ahogy elkezdte, be is fejeztem. De magyarra nem tudtam lefordítani, nem tudok franciául, sajnálom. :D Ettől eltekintve, szerintem jól sikerült ez is.

És ennyi, 11 körül végeztem is. Örültem neki, hogy nem csúsztam át a második napra, ráadásul én végeztem a leghamarabb, azt hiszem. Hazagyalogoltam, és megnéztem a Szex és New York 1-2-t. :D Másnap 10-ig aludtam. Aztán bementem a suliba, szurkolni Andzsénak, és a többieknek. :) Haza se jöttem, a biziosztásig, ami fél 5-re volt meghirdetve, végül 6 fele hívtak be minket. Kikaptuk az érettségi és a sima bizonyítványt. Mindenki kapott mellé Hoffmann Rózsitól egy Magyarország alaptörvénye című könyvet. Egyébként szép, tényleg. Tele van képekkel, meg hát ugye a szöveg is fontos, bár a nyárra más olvasnivalókat terveztem. :)


A felvi.hu pontszámító kalkulátora szerint 390 pontom van. Ahova jelentkeztem, tavaly 334 volt a ponthatár, és 393 jelentkező közül 113-at vettek fel. Idén nem tudom mennyi lesz a ponthatár, remélem nem emelkedik sokat, viszont, most 531-en jelentkeztek, 161-en első helyen. Izgulok... 



4 megjegyzés: